تبلیغات اینستاگرام چه مزایایی برای برند شما دارد؟
اینستاگرام با نرخ تعامل 4.2 درصدی خود به عنوان پادشاه رسانههای اجتماعی محسوب میشود. این رقم در مقابل فیسبوک به عنوان یکی از غولهای رسانههای اجتماعی به چیزی حدود 58 برابر بیشتر میرسد. اگر هنوز هم قانع نشدهاید که تبلیغات اینستاگرام میتواند صدای برند شما باشد، شاید با آگاهی از مزایای کلیدی تبلیغ در این فضا بتوانید این شبکه اجتماعی را به یک کانال سودآور برای شغل خود تبدیل کنید. با نگاهی دقیق به مزیتهای زیر میتوانید از هر کدام از آنها برای رسیدن به حداکثر موفقیت در اینستاگرام استفاده کنید.
1.فرصتهای رشد فراوان
جایی که چندین میلیون کاربر از سراسر دنیا حضور دارند، فرصتهای رشد برای مشاغل مختلف بسیار زیاد است. وقتی به آمار در کشورهای مختلف نگاهی میاندازیم متوجه قابلیتهای گسترده اینستاگرام برای رشد تجارت خود خواهیم شد. راههای فوقالعاده زیادی برای جذب مخاطبین هدف شما در این فضا وجود دارد. اینستاگرام همیشه به روز است. این یعنی اینکه همیشه راهحلهای جدید برای جذب فرصتهای رشد و اوج گرفتن وجود دارد.
تبلیغات اینستاگرام تنها یک بخش کوچک اما بسیار مؤثر در این فضا محسوب میشود که میتواند در بالا بردن آمار دنبال کنندگان شما واقعاً مؤثر باشد. پس شما هم برای رشد و توسعه تجارت خود فرصتهای زیادی پیشرو دارید. مهم این است که دید خود را گستردهتر کنید و از هر یک از این روشها در زمان و مکان درست برای رسیدن به اهداف استفاده کنید.
2. افزایش دنبال کنندگان پیج
در نگاه اول اینستاگرام فضایی برای تعامل مردم با یکدیگر است. افراد عضو این رسانه اجتماعی میشوند تا با خانواده، دوستان و آشنایان خود ارتباط برقرار کنند، از علایق و زندگی شخصی سلبریتیهای معروف و مورد علاقه خود باخبر شوند و به طور کلی با دنیای مدرن حال حاضر بهروز باشند اما در مقابل میلیونها نفر هم در این فضا به دنبال مارک تجاری مورد نظر خود هستند.
پس باید با قاطعیت گفت که هیچ پلتفرمی وجود ندارد که تا این اندازه فضا را برای جلب توجه کاربران و رشد کسبوکارها فراهم کند. تمام این آمار نشانههایی برای شماست تا با روشهای جذاب و بصری طرفداران زیادی را به خود جذب کنید.
تبلیغات اینستاگرام دقیقاً همان روندی است که شما میتوانید از طریق آن، دهها، صدها و حتی هزاران دنبال کننده برای خود دست و پا کنید. زمانی که به طور روزانه حداقل چندین میلیون کاربر از یک پروفایل تجاری بازدید میکنند، چرا نباید شما هم برای دیده شدن برند خود هزینه کنید؟ باید بدانید حدود 81 درصد از کاربران این پلتفرم برای تحقیق در مورد محصولات و خدمات مورد نیاز خود از این فضا استفاده میکنند. پس جایی که شما میتوانید با شگردهای خود کاربران را به بازدیدکننده و بازدیدکنندگان را به دنبال کننده و در نهایت به مشتری تبدیل کنید، اختصاص یک بودجه هر چقدر هم که زیاد باشد، میتواند رشد تجارت شما را در پی داشته باشد.
3. تبلیغات اینستاگرام بدون آزارترین شیوههای بازاریابی
اگر یک عضو فعال اینستاگرام باشید، حتماً میدانید که یکی از بهترین پلتفرمها برای انجام تبلیغات همین شبکه اجتماعی است. کافی است کمی به دور و اطراف خود نگاه دقیقتری داشته باشید. تبلیغهای تلویزیونی وقت و بی وقت، تبلیغات آزار دهنده سایتهای مختلف و تبلیغات کلافهکننده بازیها و اپلیکیشنهای مختلف همگی نمونههای بارز تبلیغات آزاردهنده محسوب میشوند.
اما شکل تبلیغات در اینستاگرام با هر یک از فضاهای گفته شده متفاوت است. چیزی جذاب که در جلب توجه مخاطب بسیار مؤثر است. در واقع بسیاری از مردم از دیدن تبلیغات مختلف در این فضا حتی هیجانزده هم میشوند، زیرا به راحتی و به بهترین شکل ممکن به خدمات یا محصولاتی که دوست دارند دست پیدا میکنند.
4. نرخ تعامل بالا در اینستاگرام
یکی از بهترین شبکههای اجتماعی از نظر نرخ تعامل بدون شک اینستاگرام است. شاید در بسیاری از مواقع این رسانه آنلاین بسیار پیشتازانهتر از سایر رقبای خود هم عمل کند. اگر نگاهی به کامنتها و فیدبکهای کاربران پیجهای مختلف چه پیج کاری و چه شخصی داشته باشیم، متوجه میشویم که نرخ تعامل در این فضا تا چه اندازه بالاست.
این نرخ تعامل و توجه به مخاطب هدف است که باعث ایجاد حس خوب در وی میشود. احساسی که در نهایت او را ترغیب به دنبال کردن پیج شما خواهد کرد. برای رشد کسبوکار خود باید تعامل در این فضا را در نظر بگیرید و از آن در کنار تبلیغات اینستاگرام خود استفاده کنید.
5. روشهای تبلیغاتی متنوع
میخواهید بدانید که چرا تا این اندازه روی اثربخشی تبلیغات اینستاگرام تأکید میشود؟ یکی از دلایل آن تنوع شیوههای تبلیغی متناسب با تنوع کاربران و دنبال کنندگان است. این یعنی دیگر نیازی به شیوههای تبلیغاتی قدیمی که برای همه افراد به یک شکل اجرا میشد، نخواهد بود. در اصل در این فضا شما متناسب با برند، نیاز کاربران و البته میزان سرمایهگذاری خود میتوانید از روشهای متعددی برای تبلیغات و بازاریابی برند خود استفاده کنید.
6. بالا بردن آگاهی از برند
یکی از بهترین مزیتهای تبلیغات اینستاگرام برای کسبوکار شما افزایش آگاهی از برند شماست. اگر بتوانید تبلیغات خود را درست و اصولی انجام دهید، میتوانید مخاطبان زیادی را به مشتری بالقوه تبدیل کنید. شما با داشتن یک حساب اینستاگرامی برای شرکت خود و ایجاد نمایه تجاری حرفهای قادر خواهید بود تا فعالیت خود را بیشتر در معرض دید قرار دهید و فرصتهای بیشتری را برای مشارکت و همکاری با سایر مشاغل فراهم کنید.
در اینستاگرام شما میتوانید شروع کننده باشید، در ادامه مخاطبین شما هم به خط مقدم تبلیغ کنندگان برند شما میپیوندند و به صورت واضح یا به شکل ناخودآگاه بازدید از برند و مارک تجاری شما را افزایش میدهند.
زمانی که افراد بیشتری با تجارت شما آشنا شوند، به مرور بر تعداد دنبالکنندگان شما افزوده خواهد شد. با افزایش هر دنبالکننده هم میتوانید شانس بیشتری برای جلب توجه طیف گستردهتری از افراد داشته باشید. با تبلیغات اینستاگرام در ابتدا افراد را به سمت پیج خود راهنمایی میکنید و سپس با استراتژیهایی که برای جلب توجه مخاطبین هدف خود به کار میگیرید، باعث تبدیل آنها به فالوور و در نهایت مشتری خواهید شد.
اگر بتوانید رضایت مشتری را نیز در قدمهای بعدی به دست بیاورید و به قولی استراتژی بازاریابی هدفمندی داشته باشید، میتوانید افراد را به مشتریان پایه ثابت خود تبدیل کنید. با رشد مخاطبین هم تعداد لایک و کامنتهای محتواهای تولید شده شما افزایش پیدا میکند و در نهایت باعث دیدهشدن هر چه بهتر تجارت شما خواهد شد.
7. افزایش میزان رضایت از مشتری
تولید انواع محتواهای کاربردی، بالا رفتن سطح تعامل کسبوکارها با مشتریان و کاهش فاصله بین برندهای تجاری و کاربران اینستاگرامی همگی جزو عواملی هستند که باعث بیشتر شدن سطح رضایت مشتری از کسبوکار شما میشود. هر چه تبلیغات اینستاگرام شما هدفمندتر باشد، رضایت بیشتر مشتری را در پی دارد. برای رساندن صدای خود به گوش مشتریان و تعامل هر چه بهتر با آنان هیچ روشی بهتر از تبلیغات در این فضا نیست.
ایجاد پستهای تبلیغاتی باعث میشود که ایدهها، افکار، اهداف و پیشنهادات برند شما در معرض دید عموم قرار بگیرد و برای برند شما یک هویت منحصربهفرد ایجاد کند. البته که اینستاگرام تنها مکانی برای اجرای کمپینهای تبلیغاتی شما نخواهد بود و این تنها یک بخش کوچک از روشهای رشد پیج اینستاگرام شما محسوب میشود.